Monday, October 26, 2009

Dockyard

Eilen käytiin Trishin ja Teresan kanssa Royal Naval Dockyardilla. Me mentiin sinne lautalla Hamiltonista (siis pääkaupungista, jonne meiltä n 1,5km kävelymatka). Bussimatka olisi kestänyt lähes tunnin, lauttamatka kesti n 20 min.

Dockyard oli ennen Britannian laivaston tukikohta, mutta laivasto lähti täältä jo vissiin 60-luvulla, ja lahjoitti alueen Bermudalle. Siellä on vielä paljon vanhoja kivirakennuksia, jossa on nykyään pikku (matkamuisto)myymälöitä ja ravintoloita. Sinne tulee myös ne kaikkein suurimmat risteilyalukset, jotka eivät pysty tulemaan Hamiltoniin, kapean väylän takia. Eilenkin siellä oli valtava alus, kaikissa hyteissä näytti olevan omat parvekkeet. Semmoisella mäkin voisin risteillä jossain Karibialla!

Jewel of the Sea alus, 293.2 m pitkä, vertauksen vuoksi; Silja Serenade on 203 m pitkä

Päivä oli ihanan helteinen ja aurinkoinen, lämpötila n 27 astetta, mutta onneksi tuuli myös jonkin verran. Me syötiin ensin lounas Frog and Onion pubin terassilla, ruoka oli todella hyvää. Sitten lähdettiin shoppailemaan. Kaupoissa oli alennusmyynnit, mä löysinkin yhdet kaprit ja varvassandaalit alennuksella, ja ostin myös yhden normaalihintaisen paidan.

Me palattiin lautalla myös takaisin Hamiltoniin. Matkan varrella näkyi joitain todella upeita huviloita. Hamiltonissa käytiin vielä Cairossa yksillä Rum Swizzle drinkeillä, siellä kun on parhaat Rum Swizzlet, ja oli myös Happy Hour meneillään, joten ne oli 25% alennuksella!

Pastellinvärisiä taloja lauttamatkan varrella

Auringon laskettua oli jo melkein vilpoista, kun tuulikin vähän. Viikon, parin kuluttua täytyy varmaan jo ruveta kuljettamaan neuleita mukana kun lähtee illalla ulos =(

Tänään oli ensimmäinen ”oikea” työpäivä! Mä olin gynekologian salissa, jossa oli kaksi gynen hommaa, sitten yksi hammasleikkaus, tahdistimen patterinvaihto, lumbaalipunktio ja lopuksi kolme kipupotilasta, joille laitettiin johtopuudutuksia.

Päivä oli ihan ok, mutta kyllä on taas niin paljon uusia tapoja mitä pitää oppia, ja unohtaa myös paljon mitä on ikinä aseptiikasta oppinut… Onneksi on isot ikkunat josta upea merinäköala, joten voi tuijotella ulos, kun ei voi katsoa miten epä-aseptisesti jotain tehdään… Hammaskirurgia oli kyllä ihan pohjanoteeraus, mutta onneksi se nyt ei kovin steriiliä puuhaa olekaan. Mutta kun hammashoitajalla oli pöydällä monta lääkepulloa, joita sitten käytetään monelle potilaalle, eikä se pullojen väliputsaus kyllä kovin hääppöistä ole!

Tänään on todella kuuma ja kostea päivä, ja lopulta satoikin pari kertaa, kuten arvelinkin että tulisi tapahtumaan, kun ilma tuntui niin kostealta. Viime aikoina ilma ei ole ollut yhtä kosteaa kuin pari viikkoa sitten. Ei onneksi kastuttu kauppamatkalla!

2 comments:

1. Kiva nähdä kellostasi paikallinen aika, siellä vielä yö. Täällä Suomessa kello lähenee 9.00 aamulla. Anoppi miehensä kanssa ylitti Atlantin
    suurella risteilijällä, missä oli parvekkeet, saattoivat pysähtyä siellä. Hyvä kun sairaalassa on yksi pätevä hoitaja, näytä näille mallia miten pitää toimia oikein. t Annu
    (ps laitoin blogisi suosikikseni)

ReplyDelete
  2. Kiitos, Annu! Kyllä täällä on aika monta epäkohtaa jota täytyy yrittää korjata, sitten 3 kk koeajan jälkeen. Nyt meitä arvioidaan kaikesta, jopa asenteesta, joten ei paljon uskalla kritisoida...
    Kävin myös vastavierailulla, mielenkiintoista asiaa kirjoitat!