Thursday, November 26, 2009

Loppu rupeaa häämöttämään


Pääkadulla saa samaan kuvaan joulukoristeet ja palmut!

Liput on nyt sitten varattu! Ja kyllä sai tänäänkin stressata tän lähdön takia. Mulle oli siis sanottu että täällä saa olla 21 päivää työn lopettamisen jälkeen. Kun menin sitten ilmoittamaan asiasta asuntolan pomolle, sanoi hän että mun pitää lähteä kämpästä samana päivänä!!!!! Soitin sitten sille ”uusien työntekijöiden koordinaattorille”, ja hän sitten soitti sille asuntolanpomolle ja järjesti niin että saan olla asuntolassa vielä kaksi viikkoa.

Olin jo ehtinyt silti tehdä plan b:n. Trish on talo(ja kissa)vahtina pari viikkoa yhdelle anestesialääkärille, joka on lomalla Uudessa-Seelannissa. Olisin ollut sitten siellä viikon ja lähtenyt täältä jo 7.12. Mutta, nyt lähden täältä sunnuntaina 13.12 (Craigin synttärijuhlia seuraavana aamuna…), vietän yön samassa hotellissa NYC:issä kun menomatkalla (pitäähän jouluinen Manhattan kokea!) ja lennän Suomeen 14.12 illalla, perillä olen siis keskiviikkona 15.12 aamulla. Juuri sopivasti viikkoa ennen joulua, jotta ehtii toipua jet-lagistä ;-)

Niin, ja se, että maanantai 30.11 todellakin on mun viimeinen päivä, kävi ilmi sillä, että eilisen ”salitapahtuman” jälkeen oltiin osastonhoitajan huoneessa käymässä läpi asiaa, ja huomasin yks kaks lapun pöydällä, jossa oli mun nimi ja viimeinen työpäivä. Kun muut lähti huoneesta, kysyin häneltä että ”onko tuo nyt siis mun viimeinen työpäivä”, ja hän sanoi että ”ainiin, unohdin koko asian…” Eli, jos ei oltais oltu siellä huoneessa, en olisi saanut sitäkään varmaan tietää varmuudella kun ties milloin.

Olen myös saanut jo yhden työtarjouksen Ruotsista, mutta katsotaan nyt mihin minä päädyn. Kauan en joka tapauksessa aio Suomessa olla, mutta vähintään tammikuun kolmannelle viikolle asti, sillä olen kaverin luona kissavahtina kaksi viikkoa!

6 comments:

  1. Ruotsissa on huonommat palkat kuin taalla ;). Hienoa, etta asiat ovat jarjestyneet hyvin kotimatkan suhteen.

    ReplyDelete
  2. Ikävää, ettei työ ollutkaan sitä mitä halusit. Mutta turha ajatella mitään maitojunia, elämässä on turha tuhlata aikaa sellaiseen, mikä ei tunnu hyvältä.

    Jouluinen Manhattan kuulostaa erittäin houkuttelevalta!

    ReplyDelete
  3. Tuula, juu näinhän se on, Ruotsi taas on tutumpi, mutta saa nyt nähdä minne päädyn.

    Jaana, oikeassa olet ja sitä yritän koko ajan sanoa itselleni!

    ReplyDelete
  4. Ruotsin kielella parjaa oikein hyvin taalla. Ja ajan mittaan sekin vaihtuu sitten norjaksi, kun opppii sanoja. Mina en saa enaa vaannettya takaisin ruotsiksi millaan...

    Minakin asuin aikoinaan Ruotsissa, mutta kylla Norja on kumminkin kivempi paikka asua. Norjalaiset ovat ihan hauskoja ja ystavallisia. Ja norjalaiset tykkaa suomalaisista.

    Aikaisemmin oli, etta taalla kun on kaikki niin kallista, etta Ruotsia parempi palkka menee siihen. Mutta nyt olen huomannut, ettei se elama Suomessakaan halpaa ole. En osta enaa Suomen lomalta tanne muuta kuin ruisleipaa.

    Valitysfirman kautta tyopaikan saaminen alussa on varmaan yksinkertaista. Mutta tanne tultua kannattaa sitten paikan paalta etsia se itselle sopivin tyopaikka, ja asunto.

    Minun alalla oli vahan eri juttu. Hain paikkoja yksityisesti ja kavin paikan paalla haastatteluissa valkkaamassa sen itselle parhaan.

    ReplyDelete
  5. Tuula, Norja on kyllä ruvennut kiinnostamaan enemmän, katsotaan saanko sieltä jonkin tarjouksen!

    ReplyDelete