Monday, November 23, 2009

Irtisanouduttu, melkein ainakin...






Bermudan anglikaaninen katerdraali

Tänään meni työpäivä tosi nopeasti. Koko aamun olin mukana leikkauksessa, kirurgi oli mukava ja homma sujui! Sen jälkeen olikin jo ruokatunti. Kun tulin syömästä oli tämän inhottavan plastiikkakirurgin, Dr J:n leikkaus juuri alkamassa. Ei mennyt kauaa kun hän rupesi huutamaan toiselle hoitajalle, ihan mitättömästä jutusta, kyse oli sitä paitsi väärinkäsityksestä. Se sitten valitteli pitkän aikaa, ja sanoi sitten mulle ”tervetuloa Bermudalle”. Sanoin sitten siihen, etten jää, irtisanoudun tänään. Hän sitten harmitteli, sanoi että olen yksi niistä hyvistä hoitajista! Ihmettelen kyllä tuota, koska olen työskennellyt hänen kanssa vain kerran ennen, silloin hänellä oli vain yksi leikkaus. Taisi olla jotain ”aivopeliä” (mindgame), ja tarkoitettu sen hoitajan korville, jolle hän huusi. Mikä idiootti!

Kello 14.30 mulla sitten olikin taas tapaaminen sen ”ylihoitajan” kanssa. Irtisanouduin, ja hän vaikutti mun mielestä vähän liiankin positiiviselta ;-) Muutenkin hän taas puhui ummet ja lammet ihan asiaankuulumattomia juttuja… Hän oli myös siltä mieltä että viimeinen työpäivä olisi ensi maanantai, eli kun viimeinen päivä, palkanlaskun takia.

Sitten kävin ilmoittamassa osastonhoitajalle, hän ei ollut asiasta vielä kuullut. Hän olisi kovin halunnut että olisin katsonut koeajan loppuun (tammikuun puoliväli), sanoin että niin olin suunnitellutkin, mutta ”ylihoitaja” halusi vastauksen tällä viikolla. Hän käski mun silti miettiä asiaa yön yli.

Seuraavaksi mun piti tavata ”new hire coordinator” (uusien työntekijöiden koordinaattori) henkilöstöhallinnossa. Hän halusi tietää yksityiskohtaisesti syyt lähtöön, latelin sitten niitä ja hän kysyi voisinko jutella myös ”quality and risk managementin” (laatu ja riskienhallinta) kanssa näistä ongelmista mitä mun mielestä leikkausosastolla on. Ihan sama, joten sanoin että käy se. Eli se tapahtuu sitten varmaan tällä viikolla joskus.

Kysyin myös mun lähdön aikataulusta ja hän sanoi että ihan höpöä että pitäis muka lopettaa kuun viimeisenä päivänä. Joten luultavasti olen kaksi seuraavaa viikkoa töissä, sitten saan olla täällä vielä viikon jos haluan, eli ehdin vielä täällä vähän turisteeratakin ;-) Eli näillä näkymin palaan Suomeen kolmen viikon kuluttua.
Koordinaattori oli myös sitä mieltä että mun olisi pitänyt katsoa koeajan loppuun, mutta sanoin että kun mut nyt oli vähän niinkuin ”painostettu” tekemään päätös, niin en sitä enää halua muuttaa. Olen jo ollut niin innoissani että pääsen jouluksi kotiin, etten sitä enää peru! Sitä paitsi monet töissäkin tietää että lähden, joten en senkään takia haluaisi enää jatkaa 1.5 kk. Hänkin käski silti vielä miettiä asiaa huomiseen.

3 comments:

  1. Voi harmi, että työnteko paratiisisaarella ei ollutkaan niin hienoa kuin maisemat! Mutta sait sentään olla pimeimmän ja pahimman Suomen syksyn siellä auringossa. :-)

    ReplyDelete
  2. Tervetuloa Suomeen! Hienoa kuulla että ne kuitenkin (kai) kiinnostuneita mielipiteistäsi, ehkä siellä jokin asia sitten vaikka ihan oikeastikin muuttuisi. (Tai ties vaikka ne palkkaa sut sinne joksikin steriliteettimanageriksi ;)).

    Mari L

    ReplyDelete
  3. Perheenäiti, harmittaa kyllä lähteä täältä paratiisisaarelta, eilenkin oli upea ja lämmin päivä, mutta juuri siitä olen nyt iloinen että sain ainakin olla ne syksyn synkimmät kuukaudet täällä!

    Kiitos, Mari. Olishan se kiva jos sitä jonkun pienen jäljen sais tänne jätettyä!

    ReplyDelete